maandag 11 april 2016

Challenge Day 11 april 2016

Vandaag was het eindelijk zo ver... De Challenge Day!!

In de eerste ronde mochten wij het spits afbijten. Iedereen die binnen kwam, kreeg een VR bril en de vraag om via een QR code een filmpje klaar te zetten.
Frank startte met een kort welkom en het waarom van een VR-filmpje. Hier vind je zijn tekst.
Met zijn allen in de achtbaan levert hier en daar een misselijk gevoel op, maar ook veel geamuseerde blikken. Wil je het filmpje nog eens bekijken? Klik dan op deze link.

Na de achtbaan-ervaring vertelde Mascha wat de kernpunten van ons scenario zijn en hoe wij het onderwijs in 2030 zien. Haar tekst vind je hier.
In de film die daarna werd aangezet geven we een beeld van de maatschappij, nieuwe ontwikkelingen en onze visie op onderwijs in 2030. Als je het filmpje wil bekijken, dan klik je op deze link.

Na afloop van de film gingen we met de groep in gesprek door het bespreken van enkele stellingen. De stellingen vind je hier.

Wij vonden het een geslaagde presentatie, waarbij we ook de input van onze bezoekers erg waarderen.

3 opmerkingen:

  1. Algemene opmerking/ indruk:
    Voorafgaand aan de challengeday kon ik op de blog geen draaiboek of een andere soort van voorbereiding voor jullie Quest terugvinden. Dit heb ik dus niet mee kunnen nemen in deze beoordeling. Jammer, omdat ik me op deze manier wat beter had in kunnen voorbereiden om jullie uitvoering. Gelukkig kon ik wel veel informatie uit jullie vorige blogposts halen.Wel was duidelijk dat jullie je netwerk actief hebben ingezet. Zowel met collega’s als externe netwerkpartners. Goed ook dat deze tijdens partners de challengeday aanwezig waren. En de teaser in vorm van een video zag er ook uitnodigend en verzorgd uit.
    De keuze voor jullie scenario’s werd tijdens de ‘challengeday’ zeer zorgvuldig onderbouwd. Duidelijk beschreven door zowel Frank als Mascha. Voor mij was het dus inzichtelijk waarom dit het onderwijs voor de toekomst was voor alle onderwijssectoren. Wellicht was het wel wat veel informatie voor bezoekers buiten de tweedejaars MLI. Ik moest mijn aandacht er goed bijhouden.
    De door jullie gehanteerde werkvormen waren top. Vooral de virtuele brillen waren echt vernieuwend en trokken mijn aandacht bij binnenkomst. Ook omdat je de video kon vinden door middel van QR code. Een mooi voorproefje voor de toekomst! Ook de video zag er vernieuwend en verzorgd uit. Met allerlei toekomstmogelijkheden. Creatief gedaan. De stellingen zorgde ervoor dat jullie met bezoekers in gesprek kwamen. Het gevaar is wel dat je door de stellingen en de verdeling in de ruimte tussen ‘eens’ en ‘oneens’, een discussie ipv dialoog (wij tegen zij). Dat je als bezoeker probeert te winnen en op je strepen blijft staan voor ‘eens’ of ‘oneens’. Gelukkig ontstond er meer een ‘dialoogsfeer’, waarin bezoekers elkaar aanvulde met informatie.
    Wat ik tot slot mooi vond om te zien was jullie enthousiasme. Dat werkte aanstekelijk. En de rust die jullie bewaarde ondanks het korte tijdsbestek. Jullie namen de tijd voor alle onderdelen in de Quest!
    Ik heb ervan genoten! Veel succes nog met de laatste afrondingen van LA4!!!

    In de onderstaande link vind je het totale feedback formulier.

    https://drive.google.com/file/d/0BzD4HeTZR0HdUEFXVml5MDN1dlE/view?usp=sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste allemaal,
    Bijgaand in de link mijn feedback voor jullie presentatie
    https://onedrive.live.com/redir?resid=2B8C632D9A74D792!2429&authkey=!AO69G2G2iAZgItE&ithint=file%2cdocx
    groetjes hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de inkijk in jullie scenario voor de toekomst. Mijn beoordeling vind je met de volgende link: https://www.dropbox.com/s/5shehxeb6lk5n5i/peerfeedback_respice%20in%20futuro_%20door%20Paul%20Verhees_feedbackschema%20en%20kader%20challenge%20day%20quest%205%202015%202016.docx?dl=0

    BeantwoordenVerwijderen